سینما سیار "بچه زرنگ" را به روستای راستقان در شهرستان راز و جرگلان برد
سينما سيار "بچه زرنگ" را به روستاي راستقان در شهرستان راز و جرگلان برد
در خراسان شمالی؛

سینما سیار "بچه زرنگ" را به روستای راستقان در شهرستان راز و جرگلان برد

بچه هاي روستاي راستقان در منطقه مرزي استان خراسان شمالي براي نخستين بار، بليط خريدند و سينما رفتن و تماشاي فيلم در مسجد را تجربه کردند.
شناسه خبر : 54842 تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ انیمیشن بلند سینمایی «بچه زرنگ»، به همت کانون "زلال معرفت" مسجد علی ابن موسی الرضا علیه السلام روستای راستقان از توابع شهرستان مرزی راز و جرگلان  برای کودکان و نوجوانان این روستا اکران شد.

در این اکران که با استقرار سینما سیار از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان صورت گرفته بود، بیش از 50 کودک و نوجوان پای تماشای  انیمیشن بچه زرنگ نشستند.

نزدیک به یکسال است که سیستم سینما سیار با پی گیری های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی و هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان با هدف محرومیت زدایی و بسط عدالت فرهنگی، از سوی دفتر انجمن سینمای جوان و معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سپرده شده است.

 

تاکنون علاوه بر شهرهای فاقد سینمای استان، درمناطق محروم و مرزی برخی روستاها فیلم هایی همچون غریب، لوپتو، مصلحت و"دسته دختران" در مناسبت های مختلف اکران شده است.

 

پایان/